torsdag 27. juni 2013

~ Gravid uke 37 ~


Enda to uker har gått, og det er 3 uker til termin og første dag ut i permisjon!! Hjelpes, kun tre uker til termin :o Er jeg klar?? Jeg skal bli MAMMA! Har jo vist det en stund da, men nå begynner det å gå opp for meg.

Siden sist har det ikke skjedd så veldig mye. På kontroll hos jordmor var alt perfekt! 
Har fått masse utslett utover hele kroppen da, og de klør. VIRKELIG KLØR!!!! Har vært hos legen og hudlege med dette, og fikk høre at de ikke viste hva det var, men at det sikkert var svangerskaps relatert og at det AntageliG kom til å forsvinne etter fødsel. Tok også blodprøver for å utelukke den farlige svangerskapskløen. 

Nå er det kun igjen en gravid-trim neste uke, så ble det ferie der. Og neste uke er egentlig helt fullbooket, gravid-trim, fødselsforbredene kurs, fysio og jordmor. Fiiijoh. Heldigvis har jeg plutselig fått masse energi, og ja skal passe på så jeg ikke bruker den opp så jeg er utslitt til fødsel!!

Har klippet og farget håret denne uka, og fant ut at det var greit med en forandring :) 

~ GRAVID-UPDATE ~
-Termin: 18 juli 2013
-Uker på vei: 37+3
-Igjen til termin: 3+0 uker = 21 dager
-Gjennomførte kontroller: lege uke 10+3, jordmor uke 16, oul uke 17+3, jm uke 20+1, jm uke 22+1, jm uke 25+1, lege uke 26, 3D Ultralyd uke 28, jm uke 29+1, føden uke 30+4, jm uke 32+4, jm uke 36+4
-Neste kontroll: Jordmor uke 38+4

-Kjønn: ♥♥GUTT♥♥
-Navn: Tigergutt såklart!
-Vekt ca: 3200g
-Full Lengde ca: 48cm
-Lengde fra isse til setet ca: 34 cm
-Aktivitet innenfra: Turner, sparker, kiler, HIKKER ++ ♥
-Babyens leie: Med hodet ned..
-Hodet festet: Var ikke det på kontroll forrige fredag hvertfall! 

-Innkjøp til babyen siden sist: Snørrsuger ❤
-Utstyr som mangler: Ingenting av det nødvendige ❤ 
-Barnerom: Har så smått innredet litt ❤

- Ammestol, nattbord og senga -

-Vektøkning: Har gått opp ja... Skulle ikke det bare mangle?! 
-Plager: Bekkenløsning (au), halsbrann (men vandt til dette fra før), lavt blodtrykk så er mye svimmel og har blodtrykksfall hvis jeg ikke spiser og drikker nok, mye vonde kynnere (med mindre jeg tar det med ro), mye vann i kroppen + hormoner og er sliten..
-Matkikk: Ristet brød med Brunost ♥ iskald COLA❤ 
-Avsmak på: Ingenting egentlig! Reagerer på lukter, og bryter meg..
-Humør: Stort sett bra, men litt liten tålmodighet :)
-Kynnere: mer og mer! 
-Melk i brystene: uh, nei..
-Strekkmerker: Huff..JADA, slipper ikke unna.
-Hevelser og vann i kroppen: Begynner å bli endel.
-Tungt: JA!!! *pust og pes*
-Høygravid: jepp!! 
-Utålmodig: NEI!! eller vet ikke! Selv om det skal bli godt å få igjen kroppen min og fungere normalt, men liker selve magen og tanken på at jeg er GRAVID! 


-Sykehusbaggen: har nå kjøpt inn litt mer nå da!! *takk for trusene Julia :p*
-Tanker om fødselen: Skal jeg virkelig føde???? 

Tror magen har vokst ganske greit på to uker :p
Søtesmå ;*




               

4 kommentarer:

  1. Nærmer seg med stormskritt :D Du er nok ikkje klar over att du skal bli mamma, før du har fått den lille i armane :) Det er så fantastisk !

    Nydelig mage du har :)Du ser flott ut !
    Masse lykke framover !

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå nærmer det seg virkelig!! Er helt rart :) Gleder meg helt vilt.

      Tusen takk for det :D Hyggelig å høre :D

      Slett
  2. Herre som tiden flyr! plutselig har vi begge en liten baby å ta oss av! Helt uvirkelig:) Du ser megaflott ut med den struttende magen <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå er de snart her begge to :D Tusen takk for det :D <3

      Slett

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...