torsdag 13. juni 2013

~ Gravid uke 35 ~

Nå er det faktisk tre uker siden sist jeg skrev, og tiden har faktisk gått fort!! Har ikke skjedd stort på tre uker, vokst litt og det begynner å blir veldig tungt!! 

I dag er det to uker til permisjonen min starter, og 5 uker til termin bare! Og om kun 1 uke og 4 dager så anses ikke babyen som prematurt lengre om han skulle bli født! Litt skummelt å tenke på at jeg har kommet så langt. 

Bekkenet mitt kranglet stadig, noen dager bedre enn andre og kynnerene har tatt seg opp igjen! Pluss at det skjer mye annet med kroppen, så er nok tydelig at den gjør seg klar.

I dag har jeg vært på Gjøvik å møtt 4 med-gravide med termin i juli/august! Det var veldig hyggelig!! Vi spiste en deilig lunsj med dessert på Egon :D
Brownies med bringebær sourbet(?)

~ GRAVID-UPDATE ~
-Termin: 18 juli 2013
-Uker på vei: 35+3
-Igjen til termin: 5+0 uker = 35 dager
-Gjennomførte kontroller: lege uke 10+3, jordmor uke 16, oul uke 17+3, jm uke 20+1, jm uke 22+1, jm uke 25+1, lege uke 26, 3D Ultralyd uke 28, jm uke 29+1, føden uke 30+4, jm uke 32+4
-Neste kontroll: Jordmor uke 36+4

-Kjønn: ♥♥GUTT♥♥
-Navn: Tigergutt såklart!
-Vekt ca: 2700g
-Full Lengde ca: 44cm
-Lengde fra isse til setet ca: 32 cm
-Aktivitet innenfra: Turner, sparker, kiler, HIKKER ++ ♥
-Babyens leie: Med hodet ned..TROR JEG!! 
-Hodet festet: Det vet jeg ikke! Kan vel skje rundt denne tiden på førstegangsfødene ;)

-Innkjøp til babyen siden sist: Sengekant, gardiner og byttet understell på vogna ❤
-Utstyr som mangler: Noen kurver/bokser til å ha stasj i på badet ♥
-Barnerom: Siden det nye gjesterommet er ferdig så kan jeg begynne å innrede ❤


Milla tester det nye understellet!! Hun vil også være med på tur når babyen kommer ;)

-bilder hentet fra princessbutikken.no -

-Vektøkning: Har gått opp ja... Skulle ikke det bare mangle?! 
-Plager: Bekkenløsning (au), halsbrann (men vandt til dette fra før), lavt blodtrykk så er mye svimmel og har blodtrykksfall hvis jeg ikke spiser og drikker nok, mye vonde kynnere (med mindre jeg tar det med ro), mye vann i kroppen + hormoner og er sliten..
-Matkikk: Ristet brød med Brunost ♥
-Avsmak på: Ingenting egentlig! Reagerer på lukter, og bryter meg..
-Humør: Stort sett bra, men litt liten tålmodighet :)
-Kynnere: Masse med mindre jeg tar det med ro!
-Melk i brystene: Noe blank veske
-Strekkmerker: Huff..JADA, slipper ikke unna.
-Hevelser og vann i kroppen: Begynner å bli endel.
-Tungt: JA!!! *pust og pes*
-Høygravid: jepp!! 
-Utålmodig: NEI!! eller vet ikke! Selv om det skal bli godt å få igjen kroppen min og fungere normalt, men liker selve magen og tanken på at jeg er GRAVID! 

-Sykehusbaggen: Begynte så smått med liste, men får ikke meg selv til å pakke den :o
-Tanker om fødselen: Skal jeg virkelig føde???? 



Uke 35+3!


               

6 kommentarer:

  1. Fine magen.. Den lunchen så veeeeldig god ut.. hehe..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja lunsjen var utrolig god :D

      Slett
  2. mmm! den desserten så digg ut! Herlighet så nærmt du er, og det minner meg bare på at jeg er ENDA nærmere..iiik! Vi har masse å glede oss til :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Den var heeeelt herlig :D
      Ja, du er enda nærmere!!! Tenk det, snart har vi gullene våre i armene ;)

      Slett
  3. For en nydelig mage !!:) Kordan går det? Kansje det er komt en liten?;)
    Håper du ikkje slit for mye med bekkenet :/
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Mette :) ooh, i wish! Ingen liten enda. Bekkenet blir verre og verre, men har plutselig fått masse energi! Herlig :D klem tilbake :D

      Slett

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...