fredag 29. mars 2013

~ Langfredag og resten av påsken ~

Så langt i påsken har det egentlig ikke skjedd så veldig mye!
På mandag var vi som sagt på IKEA og shoppet litt, og resten av uka så har mannen jobbet.
På tirsdag var jeg bare hjemme helt til mannen kom hjem så vi fikk dratt på butikken og gjort påskehandlingen, og det ble jammen meg en full handlekurv.

Onsdagen var litt mer givende. Dro til Hamar på behandling til kl 11, så møtte jeg Gravidos2 i Ankerskogen når jeg var ferdig. Og etter dette dro jeg og Gravidos2 på Volume og hygget oss med ei annen gravidos. Når hun kom bort så skulle jeg hilse pent siden jeg ikke kjente henne, MEN jeg hadde vist møtt henne før! På Halloween party for noen år siden.. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke kjente henne igjen. Vi satt der fra kl 14 til kl 18 så det ble noen timer på kafé den dagen.

Skjærtorsdagen kom og påsken begynte for alvor, til glede for noen og sorger for andre.
For min del innebar dette kun enda en dag hjemme alene, og siden mannen har vært så flink å ryddet her hele uken så tenkte jeg at jeg fikk gjøre en liten innsats med å rydde i gamle papirer i en reol. Fyttikatta for en jobb dette viste seg å være, med papirer helt fra jeg flyttet for meg selv i 2009. Jeg tok med meg bunker og måtte gå utrolig mange turer siden bekkenet mitt nektet at jeg skulle bære så mye på en gang. Jeg er dessverre ikke ferdig med denne reolen siden jeg kun klarte å ta tingene som var i armhøyde. Før mannen kom hjem måtte jeg forte meg å ordne påskeegget hans og skrive kortet til han! Han ryddet litt når han kom hjem, og etter det koste vi oss med tv-serier!

 Susie og Milla - klengekatter

I DAG - LANGFREDAG!!
Hadde egentlig sett for meg at denne dagen ble lang, men en gang ei. Jeg ble bedt bort på vafler hos Gravidos2 så jeg var hos henne ved 11 tiden! Vi skravlet og koste oss med de himmelsk gode vaflene før vi dro en tur til stallen der hun har hest. Fikk ikke noe særlig lyst til å ri da i det kjempe fine været!
Når vi kom ned igjen til Gravidos2 satte vi oss ut i godstolene med pledd og kvikk lunsj. Dessverre ble det ganske fort for kaldt så vi måtte vende inn igjen, men så FLAKS for oss at Ronja Røverdatter begynte akkurat når vi gikk inn! Jeg rygget bilen ut av innkjøringen hennes litt over 4 og dro hjem for å vente på mannen.

Når han kom hjem ca 17.15 begynte han å rydde og ordne mer her hjemme siden vi får storslått besøk her i morgen. Vi har nemlig bedt inn besteforeldrene til mannen på grilling, så de kommer sammen med mammaen hans! Det blir nok koselig, men det innebærer at det må være ryddig og rent her. Og siden den vordende mammaen i huset har forbud mot alt mulig så blir det mannen sin jobb å gjøre det fint her! Jeg bare sier at det skal ligge der, og det skal ligge her.
Noen kaller dette luksus, andre latskap og jeg kaller det KJEMPE KJEDELIG!

Nå skal han vel snart begynne med middagen. Kylling i ovnen, ris, kyllingsaus og wok grønnsaker. DET kaller jeg LUKSUS!!!!

I morgen kan det hende det sniker seg inn ett lite interiør innslag, kommer helt ann på formen og hvor mye jeg orker å pynte og om jeg er i "blogg-humør"! hihi.

Håper du har hatt en fin påske så langt, og fortsatt


               

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...